Zadzwoń: 34 365 22 44
Menu
Przydatne informacje

Serwery dns:

dns.trustnet.pl (193.93.88.1)
dns2.trustnet.pl (91.211.220.1)
dns3.trustnet.pl (94.23.189.129)

 


Serwer pocztowy:

Serwerem pocztowym dla konta jest nazwa domeny głównej lub dowolnej z domen podpiętych do konta hostingowego.

Adres serwera poczty wychodzacej i przychodzącej
z zainstalowanym certyfikatem SSL: nazwakonta.trustnet.pl



czytanie poczty przez www: nazwakonta.trustnet.pl/poczta

Administracja serwerami zdalnymi

Masz serwer dedykowany?

Potrzebujesz administratora ?

Strona główna > Pomoc > Najczęściej zadawane pytania

Ogólne

Użytkownik ma możliwość zarządzania całym kontem hostingowym. Nie ma ścisłego podziału miejsca na strony www, czy pocztę. Natomiast istnieje możliwość limitowania pojemności pojedynczych skrzynek e-mail (choć nie jest to zalecana - często "zapomnienie" o limicie jest powodem zgłaszania problemów z niedocieraniem poczty, ze względu na fakt, że poczta jest odrzucana, w momencie, gdy pojemność konta e-mail jest przekroczona.

Ponieważ świadczymy usługi dla Klientów, którzy nie mogą sobie pozwolić na niedziałanie konta, zatem technicznie nie dzieje się nic. Konto NIE jest blokowane, działa dalej poprawnie. Jednak pod koniec okresu rozliczeniowego do Klienta wysyłana jest faktura za transfer wykorzystany ponad limit danego pakietu hostingowego, w kwocie zgodnej z cennikiem dla danego pakietu. Jeżeli przekroczenie jest jednorazowe nie trzeba podejmować żadnych kroków, jeżeli wiąże się z coraz większą odwiedzialnością serwisu Klienta - sugerujemy dokonanie zmiany pakietu hostingowego na wyższy, co może być dla Klienta bardziej opłacalne.

Oczywiście, nasze serwery dns zgodnie z najlepszymi praktykami znajdują się fizycznie w różnych lokalizacjach (w dwóch różnych sieciach autonomicznych ASN), w dwóch różnych lokalizacjach geograficznych, podłączone do internetu łączami różnych dostawców).

Nasze serwery hostingowe, to najnowocześniejsze platformy serwerowe. Nie stosujemy sprzętu używanego. Aktualnie w serwerowni pracują prawie wyłącznie maszyny niemieckiej marki ThomasKrenn, bazujące na czterordzeniowych procesorach Intel Xeon i szybkich pamięciach DDR3. Stosujemy wyłącznie serwery typu rack, umieszczone w naszej własnej profesjonalnej serwerowni zlokalizowanej w Polsce (klimatyzacja, ochrona przeciwpożarowa, zabezpieczenie zasilania z kilku podstacji, wiele łącz, ochrona fizyczna, itp) - więcej w dziale o serwerowni.

Konfiguracja serwera, na którym Państwo założycie konto (aktualnie na tym serwerze są zakładane konta Klientów) - ThomasKrenn, rack 1U, parametry: Intel Xeon rdzeniowy pamięć DDR3-1600 ECC Reg, dyski SAS Seagate Constellation ES, raid sprzętowy LSI.

thomas_krenn_server.jpg

Używamy wyłącznie markowych rozwiązań - zatem na wszystkich naszych serwerach hostingowych oferujemy jedno z popularniejszych rozwiązań w dziedzinie oprogramowania hostingowego, tj. amerykański cPanel. Na naszych serwerach pracuje on w wersji polskiej, tłumaczenie dokonane zostało przez naszą firmę.

Kopie zapasowe całego konta hostingowego wykonywane są raz w tygodniu, w weekend, w godzinach nocnych. Kopia zapasowa przenoszona jest od razu po wykonaniu na zewnętrzną macierz (oddzielny sprzęt). Dostępne do odtworzenia są dwie ostatnie kopie zapasowe z których można odzyskać dane.

Techniczne - baza danych

Na serwerach zainstalowana jest baza danych MySQL w wersji 5.5.x

Dla celów połączenia z bazą danych serwerem baz danych jest localhost

Techniczne - konfiguracja dns, domeny

Przy podpinaniu w panelu cPanel nowej domeny (jako domena dodatkowa lub domena zaparkowana) należy podać u rejestratora domeny nasze serwery dns:

dns.trustnet.pl (IP: 193.93.88.1)
dns2.trustnet.pl (IP: 193.93.90.1)
dns3.trustnet.pl (IP: 91.234.100.245)

 

Aby dodać domenę do konta hostingowego należy:

  1. zalogować się do panela cPanel
    dodać domenę jako "domenę zaparkowaną" lub "domenę dodatkową" (o różnicach między tymi dwoma typami możesz przeczytać tutaj)
  2. w momencie dodania domeny w panelu zostanie ona automatycznie dodana do naszych serwerów dns
  3. należy w panelu zarządzania domaną u rejestratora wskazać, że domena znajduje się na zewnętrznych serwerach dns i podać nasze serwery dns (obowiązkowo dwa, trzeci jest opcjonalny):
    • dns.trustnet.pl
    • dns2.trustnet.pl
    • dns3.trustnet.pl
  4. jeżeli domena była rejestrowana powinna być widoczna od razu, jeżeli była przenoszona z innego serwera - jej pełne rozpropagowanie w internecie może potrwać maksymalnie do 24 godzin.

Techniczne - konfiguracja serwera www, php itp

Każdy użytkownik może dostosować zmienne php.ini pod wymagania aplikacji uruchamianej na serwerach trustnet.pl.

Aby zmienić odpowiednie zmienne należy w katalogu strony umieścić plik .user.ini (z kropką na początku), który będzie zawierał wymagane przez Państwa wpisy.

Techniczne - konfiguracja FTP

Głównym kontem ftp jest nazwa i hasło identyczne z tym do panela administracyjnego cPanel. Konto to ma pełne uprawnienia do katalogu public_html, który jest głównym katalogiem dla stron www, dla danego konta hostingowego.

Zakładając konto ftp z cPanelu tworzy się login i hasło, dzięki któremu można ustalić logowanie do katalogu dodatkowego na serwerze (domyślnie tworzy się katalog o nazwie identycznej z nazwą konta ftp). Można również podczas tworzenia konta ftp zmienić katalog, na który wskazuje konto (w szczególności może to być katalog główny serwera).

Loginem dodatkowego konta ftp jest zawsze "login@domena-serwera", a nie sama nazwa konta.

Techniczne - konfiguracja poczty e-mail

Na serwerach trustnet.pl jest zainstalowana kilkustopniowa ochrona antyspamowa.

  • każdy mail sprawdzany jest programem SpamAsassin i wiadomości, które mają score powyżej 20 puktów są automatycznie odrzucane.
  • każdy mail sprawdzany jest w czarnej liście RBL (Realtime Black List) spamcop.com
  • każdy mail sprawdzany jest mechanizmem Sender Verify Callout, polegającym na procedurze sprawdzenia, czy nadawca wiadomości istnieje. W momencie przyjścia maila, serwer przed jego przyjęciem wykonuje próbę połączenia do serwera nadawcy. W momencie, gdy serwer nadawcy potwierdzi, że adres e-mail, z którego przyszła wiadomość istnieje, połączenie jest kończone, a e-mail jest przyjmowany jako przychodzący z adresu, który istnieje. Uwaga: ponieważ istnieje część serwerów, które z założenia na każdą próbę odesłania maila na powyższych zasadach odpowiadają, że adres nie istnieje, część adresów dużych serwerów, które działają niezgodnie z normami jest dopisywanych przez nas do tzw. białej listy, czyli wiadomości z tych serwerów są przyjmowane bez sprawdzania. Dotyczy to m.in. niektórych banków i instytucji samorządowych. Lista jest przez nas regularnie uzupełniana.

Każdy użytkownik serwera może samodzielnie ustawić w panelu reguły dla programu SpamAsassin, które pozwoją np. na dodawanie do tytułów wiadomości słowa ***SPAM*** lub po prostu kasowania spamu. Ustawienia można wykonać dla całego konta hostingowego lub dla poszczególnych kont e-mail.

Tak, każda wiadomość przychodząca na serwerach trustnet.pl jest skanowana pod kątem obecności wirusów. Wiadomość zawirusowana jest automatycznie kasowana.

Tak - serwery trustnet.pl obsługują port 587 (smtp-submission) to wysyłania poczty. Ponieważ z założenia port 587 jest przeznaczony do wysyłki poczty przez klienckie programy pocztowe, zalecamy zmianę w programie pocztowym portu poczty wychodzącej ze standardowego 25 na port 587. Dla użytkowników łącza Neostrada TP jest to konieczne, ze względu na domyślnie zablokowaną możliwość wysyłki poczty przez port 25.

Nie ma specjalnych ograniczeń w zakresie wysyłki wiadomości pocztowej e-mail. Większość ustawień jest domyślna dla większości serwerów pocztowych. Liczba wysłanych wiadomości jest też limitowana do 1000 maili na godzinę. Zwiększona została wielkość pojedynczej wiadomości e-mail ze standardowych 50 MB do 100MB.

Finanse, płatności

Każdy z Klientów w momencie założenia konta hostingowego (np. testowego) otrzymuje własny indywidualny numer rachunku bankowego. Bankiem obsługującym konta jest BZ WBK. Prosimy o dokonywanie wpłat na rachunek bankowy podany na fakturze proforma. Faktury proforma pojawiają się od razu w momencie złożenia zamówienia i są dostępne cały czas w Państwa Panelu Klienta. Płatności przelewem są księgowana automatycznie po ostatniej sesji eliksiru danego dnia.

Inną możliwością jest opłacenie usług online np. kartą płatniczą lub przelewem bankowym automatycznym (jak np. MultiTransfer, mTransfer itd). Płatności online są obsługiwane przez serwis DotPay.pl. Można również płacić przez międzynarodowy serwis PayPal. Wpłaty z serwisów DotPay oraz PayPal ksiegowane są automatycznie, od razu po dokonaniu płatności.

Ochrona danych osobowych

Należy wejść na stronę: http://www.giodo.gov.pl/

Po prawej stronie jest link: "Rejestracja zbiorów danych osobowych". Jest to poradnik, z którym warto się zapoznać.

W dziale: "Jak zarejestrować zbiór danych osobowych" jest link do platformy e-giodo: http://egiodo.giodo.gov.pl/index.dhtml. Znajduje się tam wniosek do wypełnienia wraz z podpowiedziami.

Częsci A-D zwykle klient wypełnia samodzielnie zależnie od m.in. celu przetwarzania i danych, jakie są zbierane.

W Część E wypełnia się zwykle:

punkt 15:
a) w architekturze rozproszonej

b) z użyciem systemu informatycznego

c) z użyciem co najmniej jednego urządzenia systemu informatycznego służącego do przetwarzania danych  osobowych podłączonego z siecią publiczną (np. Internetem)  

punkt 16

a) należy zaznaczyć odpowiedni punkt,
b) należy zaznaczyć (najczęściej są to tylko te osoby, które mają konta w panelu administracyjnym)
c) tak, taka ewidencja to lista kont pracowniczych w panelu administracyjnym
d i e) - w zależności jak jest to ustalone w danej firmie (najczęsciej będzie to odpowiedź tak)


Część F: środki na poziomie "wysokim".

Tak, nasza firma posiada odpowiednie zabezpieczenia, o których stanowią przepisy rozdziału 5 ustawy o ochronie danych osobowych oraz rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych.

Wytyczne, jakie warunki musi spełnić administrator danych, aby przetwarzać dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych sa zaprzentowane na stronie GIODO (http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/3201/j/pl/).

W szczególności oprócz zgłoszenia bazy do GIODO, na stronie internetowej należy umieścić:

Według ustawy konieczne jest umieszczenie na stronie:

  1. adresu i siedziby i pełnej nazwy firmy, która jest administratorem danych. Klient musi wiedzieć do kogo i jak się zwrócić w celu ich zmiany lub usunięcia.
  2. bardzo ważne jest określenie celu zbierania danych. W sklepie dane zbiera się w w celu założenia konta klienta i realizacji zamówień i, po dodatkowym potwierdzeniu przez klienta, w celach promocji i marketingu sklepu. Warto zwrócić uwagę, że to dwa różne procesy. Dobrze jest dodać w regulaminie sklepu, zapis mówiący, że składając zamówienie Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie sklepu oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji umowy. Podanie danych osobowych przez Klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są niezbędne do zrealizowania zamówienia przez Sklep. Można też wspomnieć, że to klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych, co da możliwość ścigania żartownisiów.
  3. informacji o prawie dostępu do danych i ich edycji ? każdy klient może to zrobić przez edycję konta lub np. wysyłając e-mail z takim wnioskiem.
  4. warto pamiętać, że klient sklepu zawsze może żądać zmiany danych, usunięcia ich oraz kontroli danych. Dlatego sklep powinien wiedzieć od kiedy dane (datę przekazania danych) są przetwarzane oraz kto miał do nich dostęp (lista pracowników sklepu z uprawnieniami).

Instalacja skrytpów: Joomla, Wordpress itp

Podczas instalacji Joomli 1.5.20 pojawia się błąd, że istnieje błąd składni.

Błąd związany jest z faktem, że wersja 1.5.x jest starym wydaniem Joomli, a na serwerze zainstalowane jest serwer bazy danych MySQL w wersji 5.5.x.

Joomlę 1.5.x da sie zainstalować dokonując ręcznie modyfikacji skryptów instalacyjnych, niemniej NIE zalecamy instalacji tak starych wersji ze względu na możliwe luki w bezpieczeństwie.

Problem współpracy Joomli 1.5 z nowym oprogramowaniem opisany jest np. na forum:
http://forum.joomla.pl/showthread.php?57301-Problem-w-trakcie-instalacji-joomla-v-1-5-20-PL

Nasza oferta

Oferta naszej serwerowni to pełen wachlarz usług hostingowych, dopasowanych do potrzeb i wymagań klientów biznesowych:

Szybki kontakt

TRUSTNET
Dział Hostingu
ul. Partyzantów 1/3
42-200 Częstochowa

tel. 34 365 22 44

hosting@trustnet.pl

Mini statystyka

wykres aktualnej przepustowości hostingu

trustnet hosting

TRUSTNET, biuro: ul. Partyzantów 1/3, 42-200 Częstochowa, tel. 34 365 22 44, fax. 34 390 66 77, biuro@trustnet.pl

projekt i wykonanie © Trustnet 2002-2014, strona oparta na systemie TrustCMS